Tejfölös vargánya

Címkék: étel gasztro recept gomba

2014.07.29. 21:00

hozzávalók 4 személyre:

 

  • 30 dkg vargánya
  • 40 dkg csiperke
  • 2 közepes fej vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 2 db közepes zöldpaprika
  • 1-1,5 dl tejföl
  • só, vegeta
  • bors, majoránna, kakukkfű
  • étolaj

 

A kanizsai piacon volt szerencsém szép vargányagombát vásárolni. Mivel nagyon intenzív az íze vettem két darabot, s hozzá még úgy 40 dkg termesztett csiperkét.

 tejfgomba_0057.JPG

 

A csiperkét megmostam, a vargányát letöröltem, majd mindkettőt szeletekre vágtam. A hagymát apróra, a paprikát szeletekre vágtam, majd olajon üvegesre pároltam. Vigyázat, nem szabad lepirítani, nem pörköltnek készül. Közben borssal, majoránnával és egy kevés vegetával ízesítettem, majd rádobtam a gombákat és lassan fedő alatt pároltam. Mikor már félig kész volt, hozzáadtam a felaprított fokhagymát és egy (tényleg csak) csipetnyi kakukkfüvet. Ha kell, utána lehet még sózni.

Amikor a gomba megpirult hozzákevertem 1-1,5 dl tejfölt, felforraltam és kész is volt. Kifőtt tésztára merve tálaltam.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://baconakbisztro.blog.hu/api/trackback/id/tr896556603

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása