Most van/volt a szőlő legérzékenyebb időszaka, már ami a betegségeket illeti. Ez a virágzástól (június eleje) a zsendülésig (július közepe) terjed. Alaposan résen kell tehát lenni, hogy a peronoszpóra és a lisztharmat ne falja fel szőlőnket. Az – atkák elleni védekezés utáni – második permetezést én a virágzás kezdetére szoktam időzíteni, a következőt pedig 7-10 napra rá.

Szóval az első gombák elleni védekezésnél a szőlő így néz ki:

szolo_0030.JPG

(Már kezdenek nyílni a virágok a fürtön)

Azt gondolom, hogy ilyenkor nem lehet kivárni a két hetet. Felszívódó szerrel permeteztem. Pontosabban egy felszívódó és kontakt kombinációval. A virágzás elejére eső permetezéskor mos Cabrio Topot használtam egy kis bór levéltrágyával együtt. A másodikra, amelyet június 16-án abszolváltam is Cabrio Top ment Karathane Star-ral keverve, mert az előbbiben nincs kontakt lisztharmat elleni hatóanyag. A virágzás elejére eső permetezéskor azért nem tettem bele, mert akkor még a lisztharmat nem szokott komolyabb veszélyt jelenteni ellentétben a peronoszporával. A következő védekezést a június 23-án kezdődött héten kellett végrehajtanom. Sajnos azonban munkaügyben 22-én, vasárnap vissza kellett menne Pestre, ezért csak szombaton tudtam permetezni, s ahogy böngésztem a leveleket, akkor láttam, hogy már késő lesz, mert addigra (az előző permetezés után 12 nappal) már megfertőzte a bogyókat a lisztharmat.

lisztharmat_0074.JPG

(lisztharmat kékfrankoson)

Ilyen még nem volt nálam: amióta az új telepítés megvan, mindig sikerült a szőlőt megvédenem a betegségektől, ez az első év amikor nem. Ami persze annak tudható be, hogy egyik kritikus héten távol voltam. Ezért kell figyelni, a már említett időszakban 5-6 naponként átvizsgálni a tőkéket, s 7-10 naponként permetezni. Érdekes, hogy nem egyformán reagáltak a tőkéim a fertőzésre, a kékfrankosban sok volt, kevesebb a zweigeltben és szinte semmi a medinában és a cserszegi fűszeresben.

lisztharmat_0076.JPG

 

Azonban úgy véltem, hogy a helyzet, meg a termés még menthető ezért 29-én a szőlő kapott kén+tebukonazolos zuhanyt a peronoszpóra elleni rézoxiklorid mellé.

S ha már a szőlő fertőzött, akkor érdemes blokkszerű védekezést csinálni, ezért a következő hétvégén megismételtem a kezelés ugyanezekkel a szerekkel, s mivel ezt szántam az ezévi utolsó permetezésnek, ezért tettem bele rovarölő szert is.

S úgy vélem, hogy így már rendben lesznek a dolgok, s megúszom nagyobb terméskiesés nélkül, ami azért is volna jó, mert a május viharok már megtették a magukét, megvolt a naturális terméskorlátozás. S sajnos azt is leginkább a merev vesszejű (kéretik nem rosszra gondolni) kékfrankosom szenvedte meg, míg a könnyen hajló cserszegi megúszta. S, hogy egy pozitív képpel zárjam: egészséges Cardinal fürt.

kardinal_0093.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://baconakbisztro.blog.hu/api/trackback/id/tr316497077

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása